خانم دکتر پرستو وثوقی متخصص قلب و عروق

حمله قلبی-دکتر پرستو وثوقی
5/5

فهرست مطالب

جدیدترین نوشته ها

علائم حمله قلبی و راه درمان آن

علائم حمله قلبی و راه شناسایی آن

یکی از چیزهایی که امروزه سلامت افراد زیادی را به خطر انداخته است و تمام افراد به دنبال درمان آن هستند؛ حملات قلبی می باشد. حملات قلبی انواع مختلفی دارد و می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره با حمله قلبی و راه شناسایی آن کسب کنید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید و با وبسایت ما همراه باشید.

حمله قلبی چیست؟

ابتدا قبل از اینکه به راه های درمان و شناسایی حمله قلبی بپردازیم؛ حمله قلبی را برای شما توضیح می دهیم تا بیشتر با آن آشنا شده و مطالب دیگر را که گفته می شود بهتر درک کنید.

اولین سوال این است که حمله قلبی چه زمانی صورت می گیرد؟ در جواب به این سوال مهم باید به شما بگوییم که حمله قلبی زمانی صورت می گیرد که خون به اندازه کافی در اخیتار قلب قرار نگیرد.

این عارضه قلبی با نام انفارکتوس میوکارد قلبی نیز معروف بوده و به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. حمله قلبی یک وضعیت بسیار خطرناک و اورژانسی می باشد که اگر به موقع اقدامات لازم برای بیمار انجام نشود؛ خطر جدی برای زندگی بیمار خواهد بود. هر چقدر که مدت زمان اختلال خون رسانی بیشتر باشد؛ آسیبی که به فرد وارد می شود نیز بیشتر و جدی تر خواهد بود.

حمله قلبی-دکتر پرستو وثوقی

انواع حمله قلبی

حملات قلبی انواع مختلفی دارد که هر کدام از این حملات روش های درمان و نکات مختلفی دارد که شما باید بدانید تا بهترین اقدام را برای درمان انجام دهید.

  • حمله قلبی اسپاسم:

یکی از حملات قبلی شایع در بین جامعه حمله قلبی اسپاسم نام دارد. در این حمله بیمار با حمله حاد عروق کرونری روبرو می شود. یک نکته مهم که درباره با این حمله قلبی وجود دارد این است که با استراحت و دارو درمان نمی شود.

همچنین علائم این حمله قلبی به راحتی دیده نمی شود و شما زمانی می توانید این علائم را مشاهده کنید که فعالیت بدنی به حد خاصی رسیده باشد. پس یعنی علائم این بیماری با فعالیت بدنی ارتباط زیادی دارد.

حمله قلبی-دکتر پرستو وثوقی

  • حمله قلبی انفارکتوس میوکارد (STEMI) ST:

این نوع حمله قلبی را می توان گفت که یکی از خطرناک ترین انواع حملات قلبی می باشد. دلیل خطرناک بودن حمله قلبی انفارکتوس میوکارد STEMI این است که در این حمله شریان اصلی قلب دچار آسیب دیدگی می شود. وظیفه شریان اصلی قلب این است که اکسیژن و مواد مغذی را به دیگر نقاط بدن ارسال کند.

این حمله قلبی به صورت حاد اتفاق می افتد و باعث ایجاد آریتمی بطنی نیز می شود. وجود آریتمی بطنی باعث بالا رفتن احتمال بروز ایست قلبی نیز خواهد شد. به همین دلیل است که در زمان این حمله قلبی باید سریعا خود را به مراکز درمانی برسانید.

  • حمله قلبی انفارکتوس میوکارد (NSTEMI) ST:

نوع دیگر حمله قلبی، انفارکتوس میوکارد STEMI می باشد. این حمله شدت متوسطی دارد و مانند مورد قبلی زیاد حاد و خطرناک نیست. در این حمله قلبی یک شریان خونی جزئی دچار گرفتگی شده و مسدود می شود. شدت کم این حمله به این معنی نیست که خطری بیمار را تهدید نمی کند. علائم این حمله قلبی نیز مانند نوع شدید آن بوده و باید سریعا به مراکز درمانی و یا پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کرد.

تماس با مطب دکتر وثوقی

علائم حمله قلبی چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما علائم حملات قلبی  را به شما بگوییم تا در زمانی که این علائم را دیده بتوانید حمله قلبی را تشخیص داده و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که حمله قلب با سنکوب قلبی متفاوت است . پیشنهاد می شود مقاله “سنکوب قلب” را بخوانید تا درباره ی این موضوع بیشتر بدانید!

از علائم حملات قلبی می توان به درد قفسه سینه، خس خس سینه و سرفه، تنگی نفس، احساس سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، سبکی سر، عرق سرد و احساس اظطراب شدید که بیشتر شبیه حمله پانیک است اشاره کرد. در صورت دیدن این علائم برای اقدامات لازم بهتر است که به مراکز درمانی یا پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

 

حمله قلبی-دکتر پرستو وثوقی

 

دلایل بروز حملات قلبی چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما دلایل اصلی بروز حملات قلبی را بگوییم تا بتوانید بهتر با چیزهایی که باعث حملات قلبی می شود آشنا شوید، پس با ما در این بخش نیز همراه باشید.

اصلی ترین دلیل بروز حمله قلبی بیماری های عروق کرونر بوده که به آن CHD هم می گویند. در حملات قلبی این عروق کرونر که وظیفه اصلی آنها رساندن خون به قلب هستند دچار آسیب شده و خون مورد نیاز به قلب نمی رسد.

این آسیب معمولا به دلیل بالا بودن کلسترول خون و ایجاد پلاک اتفاق می افتد. چیزهایی مانند سیگار کشیدن، نداشتن فعالیت های ورزشی منظم، رژیم غذایی ناسالم، مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی، دیابت  می تواند زمینه آسیب عروق کرونر را فراهم کند.حتی فشار خون و بیماری قلبی  رابطه تنگاتنگی بایکدیگر دارند .

در صورت بروز حمله قلبی چکار کنیم؟

این بخش می تواند مهم ترین بخش این مقاله باشد. زیرا در این بخش ما می خواهیم کارهایی را به شما بگوییم که در زمان بروز حمله قلبی باید آنها را انجام دهید. پس این بخش را با دقت بالا مطالعه کنید.

حمله قلبی-دکتر پرستو وثوقی

 

☑️ اولین کار این است که با اوژانس تماس بگیرید. پرسنل اورژانس در راه بیمارستان نیز می توانند درمان را شروع کنند.

☑️ از انجام هر گونه فعالیت خودداری کنید. در حالتی که راحت هستید نشسته و یا در صورت امکان دراز بکشید.

☑️ از نیتروگلیسرین استفاده کنید. اگر از نیتروگلیسیرن مصرف می کنید؛ همان دوز نرمال آن را استفاده کنید.

☑️ از آسپرین استفاده کنید. اگر که به آسپرین حساسیت خاصی ندارید یک قرص 325 گرمی یا دو قرص 81 گرمی بخورید.

☑️ استراحت کنید. تا زمانی که منتظر رسیدن اروژانس یا کمک هستید استراحت کرده و خونسردی خود را حفظ کنید.

 

تماس با مطب دکتر وثوقی

 

بهترین روش پیشگیری از حملات قلبی

قطعا شینده اید که پیشگیری بهتر از درمان است. به همین دلیل قبل از حمله قلبی بهتر است که از آن پیشگیری کنید. بهترین راه های پیشگیری از حملات قلبی را به شما در ادامه گفته ایم.

  1. مصرف داروها به صورت منظم
  2. ارتباط همیشگی با پزشک خود
  3. داشتن  رژیم غذایی سالم
  4. ترک فوری سیگار
  5. اقدام برای کاهش وزن
  6. فعالیت های ورزشی منظم و سالم

این موارد از مهم ترین راحت ترین روش هایی است که شما با استفاده از آنها می توانید از بروز حملات قلبی جلوگیری کنید.

حمله قلبی-دکتر پرستو وثوقی

روش درمان حملات قلبی

درمان حملات قلبی روش های مختلفی داشته و همچنین شامل چیزهای مختلفی می شود. البته این را باید بدانید راهی برای درمان همیشگی حمله قلبی وجود ندارد؛ ولی روش هایی وجود دارد که می تواند از بازگشت این بیماری و همچنین ریسک وقوع دوباره آن را بسیار کاهش دهد.

  • تغییر سبک زندگی:

اولین روشی که شما برای برای درمان و کنترل حملات قلبی خود انجام دهید سبک زندگی خود را تغییر دهید. منظور از تغییر سبگ زندگی این است که شما عادات اشتباه خود را ترک کنید. برخی از عادات اشتباه اعتیاد، نداشتن فعالیت ورزشی، استرس و اظطراب زیاد، رژیم غذایی پرچرب و… می باشند که شما با ترک این عادات اشتباه به راحتی می توانید بیماری خود را کنترل کنید.

  • مصرف داروهای قلب:

روش دیگری که می تواند بیماری های قلبی خود از جمله حملات قلبی را کنترل کنید مصرف منظم داروهای قلب می باشد. شما با مراجعه به پزشک قلب داروهایی را به شما تجویز می کنند که می توانید با استفاده از آنها از حملات قلبی جلوگیری کنید. ولی باید این نکته را بدانید که تمام داروها را به صورت منظم مصرف کنید.

  • جراحی قلب:

در صورتی که آسیب قلب و عروق جدی باشد پزشک به شما می گوید که قلب شما باید جراحی شود. جراحی قلب انواع مختلفی داشته و بستگی به بیماری قلبی شما دارد. شما با جراحی قلب می توانید حملات قلبی خود را کنترل کنید.

بهترین متخصص قلب و عروق در تهران

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما بهترین متخصص قلب و عروق در تهران را معرفی کنیم تا با کمک ایشان بیماری های قلبی خود را درمان کنید. دکتر پرستو وثوقی یکی از بهترین و مجرب ترین متخصصان قلب و عروق حال حاضر در تهران هستند. ایشان در رشته قلب و عروق بسیار مجرب بوده و افراد زیادی زیر نظر ایشان بیماری های قلبی خود را درمان کرده اند.

ارتباط با دکتر وثوقی

شما در این مقاله که از وبسایت خانم دکتر وثوقی منتشر شده توانستید اطلاعات زیادی درباره با حملات قلبی کسب کنید. همچنین به شما بهترین متخصص قلب و عروق در تهران را معرفی کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از اینکه با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.


سوالات متداول

علائم حمله قلبی چیست؟

از علائم حملات قلبی می توان به درد قفسه سینه، خس خس سینه و سرفه، تنگی نفس، احساس سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، سبکی سر، عرق سرد و احساس اظطراب شدید که بیشتر شبیه حمله پانیک است اشاره کرد. در صورت دیدن این علائم برای اقدامات لازم بهتر است که به مراکز درمانی یا پزشک متخصص مراجعه کنید.

دلایل بروز حملات قلبی چیست؟

این آسیب معمولا به دلیل بالا بودن کلسترول خون و ایجاد پلاک اتفاق می افتد. چیزهایی مانند سیگار کشیدن، نداشتن فعالیت های ورزشی منظم، رژیم غذایی ناسالم، مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی، دیابت  می تواند زمینه آسیب عروق کرونر را فراهم کند

بهترین روش پیشگیری از حملات قلبی چیست ؟

  1. مصرف داروها به صورت منظم
  2. ارتباط همیشگی با پزشک خود
  3. داشتن رژیم سالم غذایی
  4. ترک فوری سیگار
  5. اقدام برای کاهش وزن
  6. فعالیت های ورزشی منظم و سالم
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x